понятно, что не минимальный. однако, почему цифры такие ? Откуда нелинейность? На лишних 2 метра с 8 до 10 можно посадить 3 чел, а на лишних 3 м - с 10 до 13 - "ноль" человек, зато превишение 16 квадратного порога - сразу 10 человек добавляет...
Мене вже давно бентежить питання порівняння і оцінки вантажопідйомності наших кораблів. Наприклад, моя колишня Натика - за розмірами балонів могла піднімати значно більше тонни. А конструктивно ні. Вшестером вже було тісно. А з мотлохом, і поготів! Можливо це і не дуже критична характеристика на змаганнях, та і в гандикапі це якось враховується, але зрозуміло ж - на суднах однакової вітрильності але різних конструкцій може бути розміщена різна кількість люду.
Наші кораблі - це, здебільшого, саморобки. То ж, і міцність конструкції (що є, кінець-кінцем характеристикою безпечності) має оцінюватись і враховуватись.
Думаю досить не складно вирахувати водотонажність і порівняти її зі стандартною (або бажаною, або традиційною) для конкретного корабля пасажиромісткістю. І якось враховувати цю характеристику (можливо у вигляді коефіцієнта) на змаганнях. Бо більш пасажиромісткий корабель, зазвичай, буде і сам важчий.
Який сенс ганятися КрАЗУ з Ферарі?! Звісно ж Ферарі швидша, а от якщо на неї нагрузити те, що влазить в КрАЗ, вона репне )))